21 stycznia 2011

Nocniczkowe czary:)

Ach cóż za radość:)
 Skończenie 6 mc okazało się dla Szczerbatka wyjątkowe- wczoraj  udało mu się zrobić pierwszą kupkę na nocniczek, dziś pierwsze siku przywitała "kaczuszka nocniczkowa":)
Wczorajszy wieczorek upłynął pod hasłem : "Patrzcie i podziwiajcie- sam staję!!!"  nie obyło się bez ulubionej pochwały mego synka " Brawo SYNU" wygłoszonej z ust dumnego tatusia:)
A co do hasła "SYNU", to ma ono w naszej rodzince wyjątkową historię:)
Otóż tuż po porodzie, dumny tatuś spojrzał na swego pierworodnego i dumnym, męskim tonem przywitał się z tą maluśką kruszynką " Mój SYNU ! " a donisły tembr głosu jego aż zaświrował mi w uszach hihi:)
i tak już zostało:) z uśmiechem na buzialach teraz powtarzamy ten tembr - a Szczerbatek reaguje na niego jak na miód na uszkach:D

4 komentarze:

indzia pisze...

BRAAAWOOO. Pewnie z dumy aż Cię rozpiera. Jednak dzieci w pieluszkach wielorazowych wcześniej zaczynają korzystać z nocniczka. Ja popełniłam ten błąd z synkiem i trzymałam go w pampkach, ale teraz się poprawiłam. Nie dość,że nie będziemy "produkować" tych ton pieluch na wysypisku to nasza Misiunia a pupcie zdrowiutka i śliczniutką. Ta chemia w jednorazówkach jest straszna.
P.S. Dziękuje za odwiedziny na blogu i zapraszam ponownie.

Anonimowy pisze...

Przyzwyczajanie do nocnika dziecka 4- czy 6-miesięcznego jest nie tylko pozbawione sensu, ale może mu wręcz zaszkodzić. Nie znaczy to, że nie da się nauczyć tak małego dziecka korzystania z nocnika. Jest to możliwe, ale po pierwsze - może powodować wady postawy, a po drugie - mięśnie zwieracza i wypieracza rozwijają się stopniowo i dzieci sadzane na nocnik zbyt wcześnie mogą zacząć używać innych mięśni do kontroli oddawania moczu. To z kolei w znacznie starszym, dorosłym wieku może powodować bóle kręgosłupa i nieprawidłowości w trzymaniu moczu.

grzenio02@o2.pl pisze...

No cóż- różne dzieci, różny rozwój osobniczy wszak:)
Nasza Pani doktor gdy przytoczyłam tą wypowiedź tylko się roześmiała:) i stwierdziła, ze każda mama marzy by jej dziecko jak najwcześniej usiadło na nocniczek. Jeśli dziecko sygnalizuje odmiennie że chce kupkę lub siusiu i potrafi przez kilka sekund poczekać na posadzenie na nocniczku, to znak, że jest gotowe na trening nocniczkowy.
Moja koleżanka swego synka ( 8 lat w chwili obecnej) posadziła na nocniczku w momencie gdy pięknie usiadł- czyli około 6 mc. Chłopiec w wieku 1 roku potrzebował pieluszki jedynie na noc, nie ma żadnych problemów z bólem kregosłupa, ani nieprawidłowości w oddawaniu moczu lub stolca- wręcz przeciwnie. Bardzo szybko przestał się moczyć w nocy znakomicie odczytując sygnały swego ciała i kojarząc je z nocniczkiem.
Idąc za przykładem mam doświadczonych we wczesnym nocniczkowaniu, po konsultacji ze specjalistami, rozpoczęłam nocniczkowanie synka w momencie gdy samodzielnie bez podparcia siedział.
Efekt: teraz gdy muszę pobrać próbki moczu i kału do badania nie ma z tym żadnych problemów. Po prostu dziecko daje mi znak i pięknie załatwia swe potrzeby na nocniczek czego życzę każdej mamie i każdemu dziecku:)

Tego typu komentarze wrzucam do worka babć wydzierających się na mamę z dziudziusiem w chuście : "jak można kręgosłup się skrzywi etc. "

Na tematu chustonoszenia mówić nie muszę.Dobrze zawiązana chusta przynosi moc dobrodziejstw zarówno dziecku jak i rodzicom.
Dzięki temu min. mój synek nauczył sie wstrzymywać moment oddania moczu do momentu "rozwiązania" chustowej więzi:D:D:D

Wszystko należy robić z głową i wsłuchiwać się w organizm oraz znaki dawane nam przez dzieci- to moje motto:)

Anonimowy pisze...

No tak widać że kochająca mamusia i tak trzymać. ja osobiście jestem przeciwniczką wiekszosci z tego co jest na tym blogu, nie dlatego że mam staroświeckie poglądy, ale dlatego , iż dla mnie to wszysto przesada, a dziecko to nie królik doswiadczalny. należy też pamiętać , że co lekarz to inny pogląd na rózne rzeczy, bo mój na przykład ma taki, zarówno ortopeda jak i pediatra. sama też zawodowo jestem związana z maluszkami i swoje poglądy mam. Ale nie chodzi mi tu o żadne sprzeczki słowne, a komentarz chyba ma prawo wystawić każdy i tyle.pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

AIO aplikacje na otulacz butelki i smoczki Candy rocznickowe Candy rocznickowe WYNIKI celiakia bezglutenu chemia w naszym życiu chusteczki myjki nawilżane- wielorazowe ciąża ciąża tydzień po tygodniu formowanka formowanki noworodkowe gatki wełniane hospitalizacja humor jak uszyc petitskirts jak uszyć Mei Tai - MT tutorial jak uszyć tutu jak zatrudnioć nianię- legalnie kalkulator ciąży i porodu Kalkulator powrotu do pracy po urodzeniu dziecka kaszka z mlekiem kieszonka kosmetyki dziecięce - skład chemiczny i ranking kulinaria łóżeczko - jakie? masaż logopedyczny mleko modyfikowane- gdy wyjścia innego nie ma jakie wybrać ? montessori metoda naturalna pielęgnacja naturalne pieluszkowanie Nie musi być drogo - ekologiczne i ekonomiczne pieluszkowanie Nie nowotworom u dzieci- program ogólnopolski Nowe standardy opieki około porodowej odpowiedzi na pytania odtłuszczanie pieluch otulacz otulacz komplet otulacz polarowy otulacz wełniany pasta do zębów bez fluoru i parabenów czyli eliminujemy śmieci z dzieciowego świata:) petitka petitskirts plan porodu podgrzewacz poszewka na poduszkę pranie pieluszek wielorazowych Radzimy dobrze rodzimy rodzicielstwo powściągliwości SIO skład pieluszek jednorazowych spódniczko- pieluszki stosik pieluszkowy stripping sukienka szalik golf kołnierzyk szczotkowanie zębów animacja Szkoła rodzenia on-line szpital śpiworek testy tutorial ' e tutorial wielorazowych wkładek laktacyjnych tutu tutu bez szycia ubranka dla lalki uszyj to sam Wielozadaniowa wkładki higieniczne wielorazowe wkładki laktacyjne wielorazowe wkładki sucha pielucha Wkłady chłonne wkłąd chłonny worki na pieluszki wyprawka zabawki jak zrobić ząbkowanie zestaw pieluszkowy zrób to sam