25 marca 2011

Chusteczki nawilżane jednorazowe- czym zastąpić- domowe sposoby

Olu, obiecany "patent" na chusteczki jednorazowe nawilżane:)

Jak pozyskać chusteczki - myjki wielorazowe :

1. Chusteczki jednorazowe można poprostu... uprać:) I to wielokrotnie!
Następnie wrzucić do pojemnika na chusteczki- plastikowego po chusteczkach, lub zwykłego na żywność i gotowe:)

Od tego zaczęłam - nie jest to reklama poszczególnych firm, lecz z doświadczenia mogę stwierdzić, ze najgorzej prały się Dady, później chusteczki pampersa a najlepsze okazały się Nivea Soft and Cream- sa takie wytłaczane- lepiej czyszczą pupkę, rączki, buzię:)

Te chusteczki piorę (wielokrotnie) razem z pieluszkami:)
Są wtedy już bez chemii i co dziwne o wiele lepiej bez tego całego "dobrodziejstwa" ( balsamy, i inne relkamowane przez producentów) myją :) Można je lepiej nawilżyć- sa bardziej chłonne.


2. dla mam szyjących- można chusteczki wielorazowe wykonać samodzielnie z:

- z flanelki ( z gotowej pieluszki, bądź zakupionej flanelki w sklepie z tkaninami) :)
- delikatnej bawełny
- pieluszki muślinowej- baardzo delikatne:)
- pieluszki bambusowej
- można też z tetry bawełnianej- lecz nie polecam zbytnio tej opcji, gdyż bardzo się "zwijają" i są "twarde"- raczej trzeba je prasować- próbowałam, zachwycona nie jestem:) Leżą tak "na wszelki wypadek" :)

3. Można też takowe zakupić:
- w sklepach z wielorazowymi pieluszkami:)
Ceny od około 4-5 zł w górę za sztukę- zazwyczaj są z bambuska, bawełny organicznej etc.
- u mam szyjących :)

Właśnie testuję nową tkaninkę- bawełnę 100% wyjatkowo mięciutką:)
Powysyłałam jako gratisy do mam które kupiły u mnie pielusie i czekam na opinię:)
Dla potrzebujących- mogę uszyc chusteczki flanelkowe.

Postaram się niedługo wrzucić na bloga zdjęcia takich chusteczek:)

Chciałabym by tekie chusteczki były tańsze niż w większości sklepów - przez co bardziej dostępne dla mam chcących zdrowiej zbać o dzieciaczki- i jednocześnie dobre:)



Czym nawilżyć wielorazowe chusteczki:

Można również dodać kroplę olejku z drzewa herbacianego, rumiankowego, nagietkowego- lecz trzeba sprawdzić czy dzidziulek nie ma uczulenia na tego typu specyfiki.
Można też zrobić delikatny napar z rumianku, badź nagietka i nim nawilżyć chusteczki:)

W czym przechowywać chusteczki nawilżane:
- w pojemniku ( plastikowym) po chusteczkach jednorazowych nawilżanych
- w plastikowym pojemniku na żywność- zamykanym, typu tupperware, bądź innym:) - ostatnio widziałam niedrogie w biedronce:)

Spacer bądź wyjazd z chusteczkami nawilżanymi

Aby wziać chusteczki wielorazowe na spacer wystarczy małe plastikowe pudełko, bądź metalowe- np. po kremie Nivea, puszka po cukierkach z Lidla itp:)

Chusteczki na dłuższy wyjazd mozna wziąć suche- tak jak pieluszki i namoczyć przed użyciem:) Na podróż najlepsze są w małym opakowaniu- Patrz wyżej:)


Ciepłe chusteczki nawilżane:

- wystarczy obok chusteczek upranych postawić termos z ciepłą wodą- tak działaałam przy noworodku.
- podczas sezonu grzewczego można postawić opakowanie z mokrymi chusteczkami w pobliżu grzejnika, w czasie letnim- na parapecie okiennym - by naturalne żródło ciepła- słońce je ogrzewało i odkażało jednocześnie- wszak tak są właściwości swiatła słonecznego:)

Właściwie, to nie wiem po co- wszak jednorazowe są zimne.

Gdy przydarzy się większy "brudzik"

- mam przy chusteczkach mydełko dla dzieci i poprostu delikatnie mydlę chusteczkę:)

Gdy jednorazowe chusteczki nawilżane są zbyt suche i bardzo dużo ich potrzeba do wytarcia pupci dziecka:


Jeśli ktoś jest zwolennikiem jednorazówek i jest przerazony ilością potrzebna do mycia pupki dziecka- są one dość słabo nawilżane i potrzeba kilku- kilkunastu sztuk do porządnej toalety-
można do opakowania dodać zwyjkłej wody wówczas będą miały lepsze nawilżenie, zdolności rozpuszczające nieczystości i będzie ich "mniej iść" :)

9 komentarzy:

Fiamma pisze...

My do pupy po kupce używamy zwykłej wody (bez mydła) i dużych płatków bawełnianych.

Ciekawostka z tym praniem jednorazowych chusteczek. My używamy Babydream, ciekawe czy nadadzą się do prania?

Madziula pisze...

Nie wiem jak Baby dream- ja jakos nie jestem zwolenniczką jednorazówek- zaśmiecają środowisko i są nie ekologiczne i nie ekonomiczne. Kilka paczek dostał maluszek w odwiedziny, stąd porównanie kilku rodzajów:D
Oczywiscie najbardziej ekologiczne są szyte- jednorazóweczki to jednak fizelinka.
Lecz napewno jednorazóweczki uprane to wersja zdrowsza i bardziej eko- logiczna i eko- nomiczna. Mniej śmieci, zdrowiej, aprzy okazji taniej:)

indzia pisze...

Ja tez wypróbuję uprać te jednorazowe. Mogłabyś jeszcze napisać czy takie flanelowe wielorazowe to trzeba z jakimś wypełniaczem zrobić czy po prostu pociąć pieluchę flanelowa i obrębić brzegi? Mogłabyś jeszcze wspomnieć jakiej wielkości kwadraty najlepiej się sprawdzają?

Anonimowy pisze...

Jednorazówki pierzesz w pralce, czy ręcznie?

Madziula pisze...

Prałam normalnie z pieluszkami w pralce- jedynie w specjalnym woreczku, raz jedna chusteczka zablokowała mi pralkę gdy swobodnie fruwała po bębnie i dostała się do filtra.

LidiazRumi pisze...

Witam. Też odkryłam tę zaletę chusteczek nawilżanych (ja akurat używam tych wymienionych jako pierwsze) zupełnie przez przypadek i muszę stwierdzić, że poczyniłam spore oszczędności w wydatkach na takowe. Lidka.

LidiazRumi pisze...

Wita. Potwierdzam zaletę prania chusteczek nawilżanych. Odkryłam ją całkiem przypadkowo (ja akurat używam tych wymienionych jako pierwsze). Poczyniłam w wydatkac na chusteczki spore oszczędności. Pozdrawiam. Lidka.

Unknown pisze...

Ja w podróży lubię używać nawilżanych chusteczek, tak samo na spacerze, w domu używam suchych chusteczek z bawełny organicznej, nasączam je tylko ciepłą wodą, teraz kupiłam takie chusteczki Tami MyBaby w Rossmannie, idealne są dla skóry wrażliwej.

Anonimowy pisze...

Witam,
jakoś jednak nie wyobrażam sobie życia bez jednorazowych chusteczek nawilżanych, przy czym używam kindii, są dość spore więc można je złożyć po użyciu na pól i potem na pół, nie używa się ich wtedy w sporych ilościach ..
Weronique.