5 kwietnia 2011

Pasty do zębów bez fluoru i parabenów - czyli eliminujemy śmieci z dzieciowego świata:)

Jak wiadomo- fluor dla dzieci zdrowy nie jest- w jednej tubce pasty dla dzieci Bio- repair jest go tyle,że "pochłoniety na raz" mógłby dziecko uśmiercić:(

Parabeny to konserwanty, tanie, stosowane od lat i bardzo popularne, obecne niemal wszędzie (i z tej przyczyny często występuje alergia na nie). Od niedawna są one powoli eliminowane. Producenci upierają się, że wyłącznie z potrzeby rynku, a nie z powodu rzeczywistego niebezpieczeństwa.
Oprócz wywoływania alergii parabeny są uważane za substancje wpływające na układ hormonalny człowieka (działanie estrogenne). Nic dodac nic ująć...


Stąd pomysł na listę past bez fluoru i parabenów, za to np. z ksylitolem:
- Lavera

- XyliWhite

- Blanx

- Weleda

- Vicco

- Logona

- Nenedent - dostępna w aptekach




- Nenedent baby to pasta dla niemowląt i dzieci od 6 mc do 24 mc życia




-Euthymol


Jak myć ząbki- animacja :)

2 komentarze:

Dagmara Hennig pisze...

My używamy nendentu i ziajki dla najmłodszych oraz czarodziejskiego żelu też tej firmy.
Na ogół mają po prostu obnizoną zawartość fluoru z 1000 do 500 jednostek, a całkowicie bez trzeba się naszukać...

test pisze...

cieszę się, że odkryłam Twojego bloga
ja w dziedzinie eko jestem zielona i jakoś mi się nie spieszy od-zielenić (nie szukam więcej informacji, bo mi jest łatwiej wyciągać rękę po rzeczy ogólnie dostępne)
niemniej jednak z zaciekawieniem przeczytałam kilka Twoich postów i szeroko otwieram oczy
a zacznę od past do zębów dla moich Szkrabów