2 kwietnia 2011

Komentarz piękny i obszerny, więc dzielę się słowami Pani Kasi z Warszawy:D

"Witam:-)

-na katarek polecam maść majerankową i częste spacerki:-) poza tym gdy moja córeczka miała katar a ja karmiłam ją piersią,piłam dużo herbatek malinowych,z lipy,z cytryną i jadłam czosnek.jak wiadomo przedostaje się to do mleka i pomogło mojej Zosi. w ogóle osobiście jestem zwolenniczka wszelkich ziołowych i naturalnych specyfików, które przecież są stosowane od wieków przez kochających rodziców:-)
-co do ciuszków to sama kupowałam tylko te z naturalnych tworzyw w sklepach z używaną odzieżą. to ponowne wykorzystanie wyprodukowanych już ciuszków,daje mi poczucie dbania o naszą planetę i o moje dziecko,które w tych ciuszkach czuje się świetnie.ja się nie martwię że coś się ubrudziło,bo przecież nie wydałam na nie dużo(po 1-2zl sztuka)!Zosieńka nigdy nie dostała żadnego uczulenia (używane ciuszki były prane już tyle razy przed nami,że wszelką ewentualną chemię dawno z nich "wyprano",poza tym tkaniny są miękkie,nic nie uwiera),ale jeśli ktoś się"brzydzi" ciuchów z drugiej ręki to polecam "spadki"od znajomych mam,których pociechy już wyrosły. szkoda wydawać na nowe ciuchy tylko po to, by ubrać dziecko jak księżniczką.w końcu to nie lalka.a w ubrankach z ciuchlandów moja Zosia też wygląda schludnie i ładnie.ja zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydałam na wózek 3 w 1,też wcześniej używany.

-poza tym ja osobiście uważam za zbędne: przewijak(przewijam na swoim łóżku gdzie córka ma dużo miejsca i swobody,gdy chce się troszkę "pokokosić",poprzewracać czy pobawić lub kanapie asekurując dziecko);kremy na odparzenia (moje zdanie: gdy się pojawią,wtedy kupisz a teraz po prostu dbaj o skóre dziecka by do odparzen nie doszlo.ja od poczatku stosuje tylko oliwke do calego ciala i nigdy córka nie miała ani odparzen czy przesuszonej skóry. ciemieniucha minimalna bo czesto smarowalam oliwka glowke);buciki dla dziecka (gdy jeszcze nie chodzi to po co mu buty?! lepiej grube skarpety,a w zimie kombinezony i tak maja puchate stopki; ochraniacze wokol łóżka,podzuszka,posciel (ochraniacze tylko hamują przeplyw powietrza, zamiast poscieli lepszy i bezpieczniejszy jest spiworek, dziecko moze kopac i swobodnie sie ruszac a i tak sie nie odkryje i nie zmarznie w nocy,ani sie nie udusi przez przypadkowe naciagniecie koldry na twarz.a poduszka to juz glupota,najzrowiej jak dziecko lezy na plaskim.gdy bedzie starsze i bedzie chcialo,samo podlozy sobie cos pod glowe(moja córa podklada sobie pod glowe pluszaka w ksztacie rozplaszczonego żółwia,sama na to wpadł);pojemniczki na odciagniete mleko oraz podgrzewacz do butelek i jedzonka (wykorzystywalam te ktore mialam juz wczesniej w domu-male sloiczki,ktore wczesniej wygotowalam,a potem gdy byl juz w nich pokarm a chcialam go podgrzac to latwo wstawic go do garnuszka z goraca woda, chwilka i gotowe do podania dziecku!a potem gdy juz robilam mleko modyfikowane to zawsze mialam odtawione troche przegotowanej wody w domowej temperaturze.gdy potrzeba bylo szybko zrobic mleko bo mala plakala, wlewalam letnia wode do butelki, dodawalam troche wrzatku,potem mleko w proszku i gotowe w minute!do jedzonka ze sloiczka(kupionego lub wczesniej ugotowanego przez nas) tez mozna dodac troche wrzatku i w ten sposob szybko podac cieply posilek,lub podgrzac w garnuszku (podgrzewacz zbedny i zużywa duzo energii!)

-zabawki tez kupowalam od znajomych mam,dokladnie je mylam i gotowe,a o wiele taniej niz nowe i wiedzialam ze sa sprawdzone przez inne dzieci,wiec sa ciekawe i bezpieczne.poza tym sama robie zabawki (np.z pudelek robie grzechotki,z makaronu korale i ozdoby choinkowe-córka mi pomaga:-)świetnie sie bawimy

-jesli ktos chce Zosi kupic prezent to zawsze prosze by byla to książka. obie kochamy książki i mamy juz ich cala biblioteczke:-)
na chwile obecna wiecej pomyslow nie mam:-)

pozdrawiam serdecznie
mam nadzieje ze komus sie to przyda:-)

Katarzyna z Warszawy "

Dziekuję ślicznie za podzielenie się swoim doswiadczeniem:)
Całym sercem podpisuję się pod tym tekstem.
Mój maluch już od noworodka nosi sie w ubrankach używanych:) Paczuszka od siostry, pudełko od koleżanki, całe stosiki od starszego kolegi Szczerbatka:) Teraz wkraczamy w erę lumpexikowych ubranek- sa często o niebo lepszej jakościniż te sklepowe i naprawdę maluszek moze w nich wyglądać sympatycznie:)

Zabawki- jak najbardziej używane- a właśnie wczoraj Maluch dostał przesyłkę od Cioci która wyszperała w używanej odzieży super kostkę pluszową- śpiewającą, grajacą i w ogóle extra:) uprana- dziś w akcji DZIĘKUJEMY GORĄCO i o więcej prosimy:D:D:D:D

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

ja też zaopatruję szafę synka w używane ciuszki. Jedna rada- trzeba je dobrze wyprać więc do prania używam dodatkowo oprócz proszku lub płynu olejku z drzewa herbacianego. Ma właściwości odkażające. Mam pewność, że pomimo specyficznego (ale miłego) zapachu są czyste i odkażone.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

AIO aplikacje na otulacz butelki i smoczki Candy rocznickowe Candy rocznickowe WYNIKI celiakia bezglutenu chemia w naszym życiu chusteczki myjki nawilżane- wielorazowe ciąża ciąża tydzień po tygodniu formowanka formowanki noworodkowe gatki wełniane hospitalizacja humor jak uszyc petitskirts jak uszyć Mei Tai - MT tutorial jak uszyć tutu jak zatrudnioć nianię- legalnie kalkulator ciąży i porodu Kalkulator powrotu do pracy po urodzeniu dziecka kaszka z mlekiem kieszonka kosmetyki dziecięce - skład chemiczny i ranking kulinaria łóżeczko - jakie? masaż logopedyczny mleko modyfikowane- gdy wyjścia innego nie ma jakie wybrać ? montessori metoda naturalna pielęgnacja naturalne pieluszkowanie Nie musi być drogo - ekologiczne i ekonomiczne pieluszkowanie Nie nowotworom u dzieci- program ogólnopolski Nowe standardy opieki około porodowej odpowiedzi na pytania odtłuszczanie pieluch otulacz otulacz komplet otulacz polarowy otulacz wełniany pasta do zębów bez fluoru i parabenów czyli eliminujemy śmieci z dzieciowego świata:) petitka petitskirts plan porodu podgrzewacz poszewka na poduszkę pranie pieluszek wielorazowych Radzimy dobrze rodzimy rodzicielstwo powściągliwości SIO skład pieluszek jednorazowych spódniczko- pieluszki stosik pieluszkowy stripping sukienka szalik golf kołnierzyk szczotkowanie zębów animacja Szkoła rodzenia on-line szpital śpiworek testy tutorial ' e tutorial wielorazowych wkładek laktacyjnych tutu tutu bez szycia ubranka dla lalki uszyj to sam Wielozadaniowa wkładki higieniczne wielorazowe wkładki laktacyjne wielorazowe wkładki sucha pielucha Wkłady chłonne wkłąd chłonny worki na pieluszki wyprawka zabawki jak zrobić ząbkowanie zestaw pieluszkowy zrób to sam